Power Pivot (10) – Cum se utilizeaza Power View. “Hărţi” sintetice

InceCursuri_gratuite_Excelpand din 11 iulie 2016, vom publica in fiecare zi de luni si de joi cate un articol din seria de zece cursuri gratuite dedicate Power Pivot pentru Excel 2013.

ENJOY THE POWER! 🙂

 

In acest ultim articol din seria de articole gratuite dedicate Power Pivot pentru Microsoft Excel 2013, vom vorbi despre Power View.

Ce reprezinta Power View?

Este o optiune alternativa de vizualizare a datelor si face parte din aceeasi “familie” Power Business Intelligence (Power BI) din care face parte si Power Pivot.

Atunci cand realizati campuri calculate, puteti vizualiza atat modelul de date (fereastra Power Pivot), cat si rezultatele, in fereastra clasica Excel (intr-un raport de tip Pivot Table).

Cum se acceseaza Power View?

Mi s-a adresat adesea aceasta intrebare: Unde gasesc optiunea Power View? Am versiunea pro, de ce nu apare pe ribbon?

Meniul POWERVIEW apar doar atunci cand exista in fisierul Excel respectiv un raport de tip Power View….DAR pe ce buton apas ca sa obtin o vizualizare de tip Power View? Hai sa vedem unde se afla optiunea in Microsoft Excel 2013.

Accesati meniul File si apasati OptionsCustomize Ribbon.

Sa ne uitam in partea din dreapta a ferestrei de dialog. Observam ca meniul POWER VIEW apare ca fiind activ (e bifata optiunea). Si totusi….nu apare pe bara de meniu. Am raspuns deja mai sus din ce motiv.

Cum “activam” totusi butonul Power View? Eu prefer sa il inserez in meniul Insert, chiar dupa grafice. Selectam, deci, meniul Insert (click pe denumire).

Power BI - Activare buton Power View - Microsoft Excel 2013

Power BI – Activare buton Power View – Microsoft Excel 2013

Apasati apoi butonul New Group din partea de jos a ecranului. Observati ca in meniul Insert a aparut un grup nou, denumit New Group (Custom).

Apasati acum butonul Rename si dati o denumire specifica grupului. Sa spunem ca se va numi My Reports.

Power BI - Denumire customizata grup rapoarte tip Power View - Microsoft Excel 2013

Power BI – Denumire customizata grup rapoarte tip Power View – Microsoft Excel 2013

Selectati noul grup. In rubrica din stanga, cautati printre toate comenzile (All Commands) si dati click pe optiunea Power View. Apasati butonul Add.

Gata!

La ce foloseste Power View?

Vom utiliza pentru exemplificare, un model de date simplu, format din trei tabele relationate astfel:

Power BI - Relationships between tables - Microsoft Excel 2013

Power BI – Relationships between tables – Microsoft Excel 2013

Am realizat o sinteza simpla a vanzarilor pe orase si categorii de produse:

Power Pivot - Pivot Table, sinteza pe orase si categorii activitati - Microsoft Excel 2013

Power Pivot – Pivot Table, sinteza pe orase si categorii activitati – Microsoft Excel 2013

Putem, desigur, realiza formatari conditionate sau optiuni de reprezentare a datelor care sa rezulte intr-o sinteza mai interesanta vizual si din care sa se poata observa rapid tendinte, date, etc.

Dar haideti sa vedem cum putem utiliza Power View.

Dati click undeva in interiorul Pivot Table de tip Power Pivot (e mai simplu asa si posibil ca veti avea nevoie si de Pivot Table separat) realizat si apasati butonul Power View. Nu uitati ca eu l-am inserat in categoria (grupul) My Reports din meniul Insert.

Era suficient sa pozitionati cursorul in oricare din tabelele relationate din model si sa apasati Power View.

Power BI - Ribbon customizat cu Power View - Microsoft Excel 2013

Power BI – Ribbon customizat cu Power View – Microsoft Excel 2013

Observati ca se va deschide automat o noua foaie de lucru, denumita by default cu numele Power View, urmata de o cifra (care indica al catelea raport de tip Power View a fost inserat in fisierul curent pana la acel moment).

Power BI - Power View Fields - Microsoft Excel 2013

Power BI – Power View Fields – Microsoft Excel 2013

In partea din dreapta sus, in caseta de dialog Power View Fields, alegeti ALL, pentru a vedea toate tabelele din model, nu doar tabelul activ (adica cel in care va aflati cand ati apasat Power View).

Atunci cand ati ales optiunea Power View, observati ca pe bara de meniu au aparut doua meniuri noi, dinamice: DESIGN si POWER VIEW.

Power View - meniu dinamic Design - Microsoft Excel 2013

Power View – meniu dinamic Design – Microsoft Excel 2013

 

Power View - meniu dinamic - Microsoft Excel 2013

Power View – meniu dinamic – Microsoft Excel 2013

Haideti sa vedem la ce foloseste iconita Map din meniul DESIGN.

Reprezentam deocamdata datele in sinteza, doar dupa oras. Dati click pe prima coloana (cea cu orase) si apasati butonul Map.

Power View - Harta pe orase - Microsoft Excel 2013

Power View – Harta pe orase – Microsoft Excel 2013

OAU, nu-i asa?

Harta este realizata cu ajutorul extensiei de harti a motorului de cautare Bing de la Microsoft (similara Google Maps). Atentie la denumirile oraselor, observati ca le-am scris cu diacritice, pentru a nu creea confuzii pentru motorul de cautare.

Observati cum, pe bara de meniu, a aparut inca un meniu dinamic, LAYOUT. Acesta furnizeaza cateva optiuni suplimentare de formatare a reprezentarilor grafice sintetice disponibile in Power View.

Nu vor fi active decat ribboanele care corespund tipului de reprezentare grafica ales, in exemplul curent, hartile.

Power View - meniu dinamic Layout - Microsoft Excel 2013

Power View – meniu dinamic Layout – Microsoft Excel 2013

Chiar, stiati ca exista un oras denumit Constance, la granita dintre Germania si Elvetia? Daca scrieti Constanta fara diacritice, Bing va pozitiona vanzarile din orasul Constanta undeva prin Europa Centrala.

“Trageti” cu mouse-ul de coltul din dreapta jos pentru a mari harta. Dati raportului vostru titlul “Vanzari pe orase”. Observati cum s-au modificat rubricile din Power View Fields; puteti introduce inclusiv coordonate exacte, desemnate prin latitudine si longitudine.

Sa vedem ce se intampla daca aducem campul Categorie (din tabela produse) in rubrica Colors:

Power View_harta pe orase si categorii activitati - Microsoft Excel 2013

Power View_harta pe orase si categorii activitati – Microsoft Excel 2013

Oau din nou!

Iata cum, utilizand optiunile furnizate de Power View, puteti “da viata” unui raport Pivot Table (in fond, Power View realizeaza tot o sinteza de tip Pivot Table). Astfel de reprezentari sintetice arata mult mai bine intr-un raport (.pdf, Power Point) decat cifrele seci – chiar daca exacte – pe care le furnizeaza Pivot Table.

_________________________________

Acesta a fost ultimul articol din seria de 10 cursuri gratuite de Power Pivot pentru Microsoft Excel 2013. Sper ca v-am trezit indeajuns de mult interesul incat sa vreti sa descoperiti mai departe singuri – sau cu ajutorul nostru 🙂 – cat de puternic este acest instrument de sinteza in Microsoft Excel.

Posted in Power Pivot Tagged with: , , , , ,

Leave a Reply

Categorii

Like us on Facebook