Revista presei HR – 14 septembrie 2015

revista presei HRUniversitățile particulare au trecut pe pierdere, timpul de deplasare către prima destinație de muncă în cazul angajaților care prestează servicii la client este timp de lucru, iar absolvenții de facultate n-ar avea ce căuta la call-centere.

Universitatea Româno-Americană şi Universitatea Spiru Haret au intrat anul trecut pe pierdere, rezultatele continuând tendinţa începută încă din 2009. Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir din Bucureşti, Universitatea Danubius din Galaţi, Universitatea Vasile Goldiş din Arad au avut anul trecut profitabilitate sensibil mai mică decât în 2013, dar mult sub nivelul anului 2008. Universitatea Ecologică şi Universitatea Nicolae Titulescu din Bucureşti au avut anul trecut un reviriment însemnat al marjei de profit, dar mult sub nivelurile anului 2008. Majoritatea universităţilor private acreditate mari au mers semnificativ mai prost decât în anul de glorie 2008. Ce s-a petrecut în industria diplomelor universitare, în cifre, în analiza intitulată Afacerile marilor universităţi private acreditate s-au prăbuşit de pe Economica.net.

O inițiativă interesantă în Marea Britanie: Călătoria de acasă la serviciu şi înapoi, considerată muncă şi plătită ca atare, în Capital. Lucrătorii mobili care nu au un punct fix de lucru ar putea să fie plătiţi pentru timpul cât călătoresc de acasă până la primul loc de intervenţie şi la sfârşitul zilei, de la ultimul loc unde au prestat activitatea până acasă. Companiile cu angajaţi precum electricieni, instalatori pentru reţeaua de gaze, reprezentanţi de vânzări, personal de îngrijire etc vor fi în situaţia de încălca legislaţia Uniunii Europene, dacă au renunţat la un sediu regional sau local, de exemplu.

Angajaţii din extracţia petrolului, cei din industria componentelor auto, din sectorul serviciilor suport şi cei din IT au avut parte de cele mai mari creşteri salariale din ultimii opt ani, pe fondul creşterii investiţiilor din aceste sectoare, arată datele de la Statistică. În zece domenii, salariile au crescut cu valori cuprinse între 50 şi 100% din 2008 încoace, peste nivelul inflaţiei cumulate de circa 40% în aceeaşi perioadă.

„Criza de personal a determinat creşterile salariale din sectorul auto, iar din 2010 încoace a avut loc o explozie a call-centerelor, după ce firmele existente de servicii suport şi-au extins activităţile şi în alte oraşe, iar altele au făcut investiţii noi în România“, a explicat Felix Toma, country manager al firmei de recrutare Gi Group România. Care sunt cele mai căutate specializări, în articolul Zece industrii în care salariile au crescut cu peste 50% în şapte ani. Conduc petrolul şi IT-ul de pe ZF.ro.

„În call centere se angajează absolvenţi de studii superioare pentru că avem şi o inflaţie de absolvenţi de facultate. Este nevoie de timp până când lumea îşi va da seama că nu ai nevoie de facultate ca să lucrezi într-un call center, că poate e mai bine să înveţi o meserie şi apoi să te angajezi în call center, pentru că, până la urmă, joburile din aceste centre nu sunt chiar atât de prost plătite. (…) În Ger­mania, există învă­ţământ dual şi pe partea de servicii, iar cei care au absolvit o astfel de formă de învăţământ lucrează la bănci sau au sarcini administrative de birou“, a explicat Anca Hociotă, manager mem­bership services & vocational training în cadrul Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane (AHK). Cum stau lucrurile în Germania, pe Economica.net.

Posted in Revista presei HR Tagged with: , , ,

Leave a Reply

Categorii